کالبد شکافی وضعیت فعلی بازار آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

با توجه به بررسی های صورت گرفته از سوی تحلیل گران آهن پرایس، به طور سنتی برای شب عید همه ساله تجار و تولیدکنندگان تلاش می کنند تا موجودی انبار اول سال خود را در آخر سال نیز حفظ کنند. اخبار بازار آهن حاکی از آن است که طی روزهای اخیر شاهد نوسان قیمت مقاطع آهنی در بازار بودیم. افزایش و کاهش های مقطعی قیمت ها موجب شده تا بازار تحت الشعاع قرار بگیرد.

در همین راستا علی اصغر بهرامی مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید تصریح کرد: حدود ۱۰ روزی می شود که استقبال تولیدکنندگان برای تکمیل موجودی های خود زیاد شده است چراکه طبق روال هر ساله می خواهند موجودی انبار خود را مانند اول سال حفظ کنند. به طور مثال شرکت فولادی که فروردین ماه ۱۰ هزار تن تیرآهن، انواع ورق بخصوص ورق سیاه و ... در انبار خود موجود داشته، در حال حاضر نیز در تلاش است که موجودی انبار خود را حفظ کند؛ از این رو اقدام به خرید کالای مورد نیاز خود می کند.البته ناگفته نماند که بطور سنتی، همانطور که در سال های قبل تجربه آن را داشتیم با شروع سال جدید درصدی تورم را تجربه خواهیم کرد. بنابراین  تولیدکنندگان، تأمین کنندگان و تجار ترجیح می دهند برای مقابله با تورم و حفظ قدرت خرید و دارایی خود، به جای نگه داری وجه نقد اقدام به خرید محصولات مورد نیاز و تکمیل موجودی انبارهایشان کنند.

علی اصغر بهرامی تصریح کرد: در عین حال معمولا در بورس و نیز بازارهای موازی از ۲۵ اسفند به بعد فروشی انجام نمی شود، بنابراین شرکت هایی که در حال حاضر به فعالیت خود ادامه می دهند و در ایام تعطیلات عید هم خط تولید خود را تعطیل نمی کنند، باید مواد اولیه و مورد نیاز خود را تامین کنند تا بتوانند جوابگوی نیاز تولید خود تا نیمه فروردین ماه باشند. بهرامی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت نکات ذکر شده مهم ترین مسائلی است که موجب شده تا در پایان سال با نوسانات مقطعی در بازار آهن مواجه باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: